Ludwig van Beethoven

Šetajući jednog dana predgrađem Beča, Beethoven je sa svojim učenikom raspravljeo o zabranjenim paralelnim kvintama. Učenik mu smerno primeti da je u maestrovom delu, Koncertu u c-molu, primetio takavu grešku. „Pa?“ primeti Beethoven, „Ja ih nisam ni zabranio!“ Pošto je učenik ćutao on ljutito nastavi: „No, ja Vas pitam: jesam li ih ja zabranio?“ “ To ne“, odgovori učenik, „ali to je već stotinama godina osnovno pravilo u kompoziciji. To su zabranili svi veliki teoretičari kao Fux, Kirnberger, i drugi.“  Betoven se zamisli jedan trenutak i onda reče: „Lepo onda sam ja taj koji ih od sada dozvoljava!“

Ostavite odgovor

